تعميرات پلوپز
تعميرات پلوپز به صورت تخصصي در كمترين زمان و مناسبترين هزينه

تهيه لوبيا پلو در پلوپزبرقي را با ما در اين مقاله ياد بگيريد . لوبيا پلو يكي از غذاهاي لذيذ و محبوب ايرانيان است كه به روش هاي مختلفي طبخ مي شود. لوبيا پيلو معمولا با گوشت چرخ كرده يا ورقه شده درست مي شود، اما در برخي از افرادي كه گوشت قرمز دوست ندارند يا به دليل نقرس، از گوشت قرمز استفاده مي شود. اگر استفاده نمي كنند با گوشت سفيد درست مي كنند اما اگر نمي خواهيد با گوشت درست كنيد مي توانيد از سويا استفاده كنيد. در اينجا قصد داريم طرز تهيه لوبيا برنج در پلوپز با سويا را به شما آموزش دهيم كه سرعت آن بسيار بيشتر از اجاق گاز است، پس تا پايان اين مطلب با ما همراه باشيد.

مطالعه كنيد: راهنماي نگهداري از پلوپز

تهيه لوبيا پلو با سويا در پلو پز برقي

براي پخت لوبيا پلو ابتدا لازم است كه بدانيم در آن چه موادي ريخته مي شود. بنابراين در ابتدا به سراغ مواد لازم جهت پخت لوبيا پلو خواهيم رفت:

لوبيا سبز: 450 گرم

برنج: دو پيمانه

پياز: سه عدد كوچك

سويا: سه فنجان

هويج: دو عدد كوچك

روغن: به مقدار لازم

رب: 3 قاشق غذاخوري

زردچوبه: به مقدار لازم

زعفران: 1 قاشق چايخوري

دارچين، پودر كاري و نمك: به مقدار لازم

دستور پخت

1- براي تهيه لوبيا پلو با سويا ابتدا بايد برنج، آب، نمك و روغن را داخل پلوپز بريزيد.

2- لوبياها را به همان اندازه (نيم سانتي متر) خرد كنيد و به مدت 10 دقيقه در روغن داغ سرخ كنيد تا طلايي شوند و بعد از سرخ شدن كنار بگذاريد.

3- سويا را در ظرف آب بريزيد و بگذاريد نيم ساعت بماند.

4- پياز را نگيني خرد كرده و سپس تفت دهيد و كنار بگذاريد.

5- هويج را رنده يا خرد كنيد

6- بعد از نيم ساعت دانه هاي سويا را از ظرف آب خارج كرده و با زردچوبه و رب گوجه فرنگي (حتي مي توانيد به جاي رب خود گوجه فرنگي ها را خرد يا رنده كنيد) بريزيد و هويج هاي از قبل خرد شده را داخل روغن داغ بريزيد. در تابه و سرخ كنيد

7- سپس حبوبات و نمك را به مقدار لازم و دو ليوان آب در ظرفي بريزيد و زير شعله گاز كم كنيد و صبر كنيد تا مواد مغزي آرام آرام بپزد و بعد از كم شدن آب و پختن مواد به آن اضافه كنيد. زعفراني كه در آب جوش حل كرده ايد از قبل اضافه كنيد و خوب هم بزنيد و در آخر دارچين و پودر كاري را به آن اضافه كنيد و بعد از تفت دادن گاز را خاموش كنيد.

8- وقتي آب برنج در پلوپز كم شد، موادي را كه روي گاز آماده كرده بوديم داخل پلوپز بريزيد.

9- بعد از پخت، لوبيا پلو شما با سس سويا آماده است، مي توانيد آن را با ماست يا سالاد سرو كنيد. نوش جان

 مطالعه كنيد: مقايسه زودپز و پلوپز

طرز تهيه لوبيا پلو با گوشت چرخ كرده در پلوپز

طرز تهيه لوبيا پلو با گوشت چرخ كرده را با ترفندهايي كه براي خوش طعم شدن به شما آموزش مي دهيم، ياد بگيريد.

مواد لازم:

برنج: چهار پيمانه

رب: چهار قاشق غذاخوري

گوشت چرخ كرده: 400 گرم

زردچوبه، فلفل و نمك: به ميزان دلخواه

روغن: به مقدار دلخواه

لوبيا سبز: چهار فنجان

 

دستور پخت

1- براي تهيه لوبيا پلو با گوشت چرخ كرده ابتدا بايد برنج را چند ساعت خيس كنيم سپس به همراه آب و نمك حدود نيم ساعت داخل پلوپز قرار دهيم تا آب آن كم شود.

۲- پياز را نگيني خرد كرده و در تابه تفت دهيد تا طلايي شود.

3- گوشت چرخ كرده را جداگانه تفت دهيد سپس پيازهاي سرخ شده را با نمك و فلفل (به ميزان لازم) تفت دهيد و خوب تفت دهيد فقط مراقب باشيد شعله كم باشد تا نسوزد.

۴- حبوبات را به همان اندازه خرد كرده و بشوييد و در قابلمه اي با ۳ ليوان آب بريزيد و بگذاريد بپزد و وقتي آب كم و غليظ شد حرارت را خاموش كنيد.

5- حالا وقت آن است كه موادي را كه روي اجاق گاز آماده كرده بوديم داخل پلوپز بريزيم و با برنج داخل آن مخلوط كنيم.

۶- زعفراني را كه از قبل با آب جوش حل كرده ايد داخل مواد داخل پلوپز بريزيد و در پلوپز را ببنديد و بگذاريد بپزد.

و بعد از پخت لوبيا پلو با گوشت چرخ كرده مي توانيد آن را با سالاد يا سير ترشي سرو كنيد.

اين دستور براي 4 نفر است. نوش جان

 

خواص لوبيا سبز

بهتر است علاوه بر آموزش طرز تهيه لوبيا پلو در پلوپز با خواص بي نظير لوبيا سبز آشنا شده و از اين غذاي خوشمزه كه سرشار از فيبر و ويتامين است در برنامه غذايي خود استفاده كنيد.

لوبيا سبز مقدار زيادي كلدوفيل دارد كه در مبارزه با سرطان بسيار موثر است و از شكستگي استخوان در افراد ميانسال جلوگيري مي كند، زيرا به دليل ويتامين K و كلسيم موجود در آن در واقع از پوكي استخوان جلوگيري مي كند.

لوبيا سبز قند كمي دارد و مي توان از آن براي رژيم غذايي استفاده كرد و كلسترول ندارد و اين خيلي خوب است، زيرا مصرف زياد غذاهايي كه كلسترول بالايي دارند نيز باعث چربي زيادي در رگ ها مي شود و باعث ناراحتي هاي قلبي مي شود. سرشار از ويتامين C است و نياز روزانه بدن را تامين مي كند.

 

كلام آخر

در بالا روش هاي پخت لوبيا پلو با گوشت و سويا را برايتان شرح داديم. اما ميدانيم كه قبل از آن لازم است كه پلوپز باكيفيت داشته باشيد كه غذا به ته آن نچسبد. اگر غذا در پلوپز شما مي چسبد بدون شك ديگ پلوپز يا اتصالات دروني پلوپز خراب است و لازم است هر چه زودتر نسبت به تعميرات پلوپز اقدام كنيد تا غذاي شما خراب و بد طعم نشود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۳۴:۵۷ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

مجموعه ما به عنوان نمايندگي تعميرات پلوپز ايراني و خارجي بيش از 20 سال است مه در اين حوزه فعاليت دارد و از مجرب ترين تعميركاران تشكيل شده است.
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی